f Sandrybrdy.pl | Lokalna Grupa Działania

Informacja dla przyszłych beneficjentów – numer EP

Data publikacji: 10.04.2025 r.

WAŻNA INFORMACJA do przyszłych beneficjentów LGD Sandry Brdy!

Jeżeli planujecie Państwo ubiegać się o dofinansowanie w naszym Stowarzyszeniu, musicie wiedzieć, że jednym z podstawowych warunków udzielenia wsparcia jest posiadanie numeru EP, tj numeru identyfikacyjnego nadanego przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).

Na podstawie wytycznych Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z zakresie pomocy finansowej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027: O pomoc może ubiegać się wyłącznie podmiot posiadający numer EP.

Obowiązek dotyczy wszystkich

Niezależnie od tego, czy jesteś osobą fizyczną planującą założenie działalności gospodarczej, jednostką sektora finansów publicznych, stowarzyszeniem czy inną osobą prawną – aby otrzymać dofinansowanie z funduszy unijnych, musisz posiadać numer producenta ARiMR nadany w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności (Dz. U. z 2014 r. poz. 1872 z późn. zm.).

Czym jest numer producenta ARiMR?

To 9-cyfrowy kod, który jednocześnie identyfikuje każdego beneficjenta środków unijnych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej. Stanowi on podstawę do ewidencji producentów rolnych i jest niezbędny do ubiegania się o różnego rodzaju dotacje i wsparcie.

Jak uzyskać numer producenta?

Jeżeli podmiot ubiegający się o wsparcie nie posiada numeru identyfikacyjnego, należy wypełnić i złożyć odpowiedni wniosek. Wpisu producenta do ewidencji producentów dokonuje się w drodze decyzji administracyjnej, na jego wniosek złożony do kierownika biura powiatowego Agencji właściwego miejscowo, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję.

Wniosek dostępny jest na stronie internetowej ARiMR – przejdź do strony

Wniosek o wpis do ewidencji producentów można złożyć:

  • osobiście,
  • wysłać pocztą,
  • za pośrednictwem ePUAP.

Złożenie wniosku przez skrzynkę podawczą ePUAP polega na przesłaniu podania ogólnego do urzędu z załączonym do tego podania wnioskiem w formie skanu dokumentu oryginalnego (np. w formacie PDF) lub wnioskiem wypełnionym elektronicznie. W przypadku składania przez wnioskodawcę wniosku o wpis do ewidencji producentów, stanowiącego załącznik do „Pisma ogólnego do urzędu”, konieczne jest odrębne podpisanie wniosku podpisem zaufanym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem osobistym. Samo podpisanie Pisma ogólnego należy uznać za niewystarczające. Jeżeli do uzyskania wpisu do ewidencji producentów, wymagane jest uzyskanie zgody małżonka/współposiadacza gospodarstwa rolnego, to taki wniosek, oprócz podpisu wnioskodawcy, musi zostać dodatkowo opatrzony podpisem elektronicznym odpowiednio małżonka lub współposiadacza gospodarstwa rolnego.
Skan dokumentu (np. wniosku) nie jest oryginałem w postaci elektronicznej, a jedynie jego kopią w postaci elektronicznej. Jeśli skan „wersji papierowej wniosku” podpisanego odręcznie, stanowi załącznik do pisma ogólnego do urzędu, powinien być podpisany podpisem elektronicznym, aby mógł być uznany za dokument wiarygodny. Złożenie podpisu odręcznego na formularzu wniosku, a następnie zeskanowanie tego formularza i dołączenie do podania ogólnego nie spełnia warunku podpisania wniosku. Wniosek o wpis do ewidencji producentów składany za pośrednictwem ePUAP może być podpisany tylko podpisem cyfrowym.

Uzyskałeś numer EP? Świetnie! Co dalej?

Pamiętaj, że uzyskanie numeru producenta ARiMR to pierwszy krok na drodze do uzyskania wsparcia w ramach PR WPR. Po uzyskaniu numeru identyfikacyjnego kolejnym krokiem jest rejestracja w systemie CSOB – Centralny System Obsługi Beneficjentów, który umożliwia generowanie wniosków.

Materiał finansowany/dofinansowany ze środków UE w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027. Materiał opracowany przez Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy. Instytucja Zarządzająca Planem Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023- 2027 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Pomóż w walce o przyszłość LEADERa!

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy zachęca wszystkich członków, mieszkańców obszaru, przedsiębiorców oraz przedstawicieli innych instytucji i organizacji do podpisania petycji w sprawie zapewnienia finansowania podejścia LEADER.
Organizacje zajmujące się rozwojem obszarów wiejskich, Lokalne Grupy Działania (LGD) oraz obywatele z całej Europy uruchomili petycję, w której wzywają Komisję Europejską do wzmocnienia LEADER/CLLD jako kluczowego filaru polityki i finansowania obszarów wiejskich w UE w ramach kolejnych wieloletnich ram finansowych (WRF).
ELARD prowadzi kampanię mającą na celu zapewnienie, aby głos społeczności wiejskich był słyszalny na najwyższym szczeblu unijnym. W tym celu uruchomiono petycję „Moja wiejska przyszłość”, której celem jest zebranie 1 miliona podpisów jako wyrazu poparcia i jedności mieszkańców obszarów wiejskich.
Od ponad 30 lat LEADER/RLKS umożliwia mieszkańcom wsi samodzielne kształtowanie swojego otoczenia poprzez oddolny i partycypacyjny rozwój lokalny. Inicjatywa ta może stanowić odpowiedź na rosnące wyzwania stojące przed społecznościami wiejskimi – od odpływu młodzieży po wykluczenie cyfrowe.
Każdy głos ma znaczenie. Petycję w języku polskim można podpisać tutaj:
Link do petycji:
Razem budujmy lokalne partnerstwo i wspierajmy rozwój naszego obszaru! Liczymy na Państwa poparcie!

Spotkanie informacyjno-szkoleniowe

data publikacji: 07.04.2025 r.

Dnia 3 kwietnia bieżącego roku w siedzibie Stowarzyszenia LGD Sandry Brdy w Chojnicach odbyło się spotkanie informacyjno-szkoleniowe skierowane do przedstawicieli Samorządów z obszaru Lokalnej Strategii Rozwoju. Prezes stowarzyszenia Pani Grażyna Wera-Malatyńska przedstawiła cały wachlarz ofert zawartych w Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2023 – 2027. W kolejnej części nawiązała się dyskusja na temat możliwych do realizacji działań, m. in. inwestycyjnych oraz elementów niezbędnych do złożenia wniosków.  Dziękujemy wszystkim uczestnikom za odpowiedź na zaproszenie – jest to oznaka zaangażowania i potwierdzenie chęci rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność.

Nabór wniosków – Kąpieliska

data publikacji: 01.04.2025 r.

P.3.1.1. Tworzenie i rozwój ogólnodostępnej infrastruktury turystyki

Nabór wniosków – Kąpieliska
OGŁOSZENIE O NABORZE nr FEPM.06.12-IZ.00-008/25
z dnia 1 kwietnia 2025 r.

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2023-2027 dla obszaru objętego działalnością Lokalnej Grupy Działania Sandry Brdy na projekty z zakresu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Priorytet 06: Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza
Działanie 06.12: Infrastruktura turystyki – RLKS w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza na lata 2021-2027
Przedsięwzięcie w LSR P.3.1.1. Tworzenie i rozwój ogólnodostępnej infrastruktury turystyki

Nazwa podmiotu właściwego dla przeprowadzenia naboru i oceny wniosków:
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy
Nazwa podmiotu właściwego w sprawie o przyznanie pomocy i zawarcia umowy:
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego (Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich), ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, tel. tel. 58 32 68 650, fax. 58 32 68 673, http://dprow.pomorskie.eu, e-mail. lgdnabory@pomorskie.eu

I. Podmioty uprawnione do ubiegania się o przyznanie pomocy:
– o pomoc mogą ubiegać się wyłącznie podmioty prawne będące jednostkami samorządu terytorialnego lub ich jednostki organizacyjne działające w imieniu jednostek samorządu terytorialnego.

II. Przedmiot naboru wniosków o przyznanie pomocy
Przedmiotem naboru wniosków są operacje z zakresu Budowy i rozbudowy infrastruktury kąpielisk o charakterze inwestycyjnym obejmującym inwestycje w środki trwałe w zakresie:
a) budowy, rozbudowy, przebudowy albo innych robót budowlanych infrastruktury kąpielisk
(w tym dostosowania jej dla osób ze szczególnymi potrzebami);
b) zagospodarowania plaż (place zabaw, siłownie zewnętrzne, zejścia, wiaty, miejsca na ognisko itp.);
c) budowy, rozbudowy, przebudowy albo innych robót budowlanych związanych z magazynami sprzętu wodnego i sanitariatami;
d) utworzenia miejsc do wypoczynku oraz stanowisk dla ratowników wodnych;
e) zakupu niezbędnego sprzętu ratowniczego/ratunkowego oraz monitoringu.
– zgodnie z typami projektów wskazanymi w SZOP dla Działania 6.12 Infrastruktura turystyki – RLKS.
Uwaga: Infrastruktura kąpielisk będzie musiała zostać wybudowana zgodnie z wytycznymi wskazanymi w dokumencie „Analiza wykonalności Pomorskie Kąpieliska” oraz „Pomorskie Kąpieliska – standardy infrastruktury kąpieliskowej” opracowanymi przez Samorząd Województwa Pomorskiego.

III. Termin, miejsce, sposób wyboru, oraz forma składania wniosków o przyznanie pomocy
Termin składania wniosków: od 28 kwietnia 2025 r. do 12 maja 2025 r.
Sposób wyboru projektów: konkurencyjny
Wnioski składane są wyłącznie w formie elektronicznej w aplikacji WOD2021 dostępnej pod adresem: https://wod.cst2021.gov.pl/ od dnia 28 kwietnia 2025 r. (godz. 9:00) do dnia 12 maja 2025 r. (godz. 23:59). Przygotowanie wniosków w systemie LSI 2021+ będzie możliwe od momentu ogłoszenia naboru. Po zakończeniu naboru możliwość wysłania wniosku w systemie zostanie zablokowana.
Wniosek uznaje się za złożony jeśli został wysłany w okresie trwania naboru, nie został wycofany.

Przejdź do generatora wniosków ->

IV. Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektu w ramach naboru wniosków:
Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektu w ramach naboru wniosków wynosi: 388 497,11 euro (słownie: trzysta osiemdziesiąt osiem tysięcy czterysta dziewięćdziesiąt siedem 11/100 euro), 1 622 946,68 zł (słownie: jeden milion sześćset dwadzieścia dwa tysiące dziewięćset czterdzieści sześć 68/100 złotych). Oznacza to, że łączna kwota pomocy przyznanej na operacje wybrane przez LGD w ramach naboru wniosków nie może przekroczyć tej wartości.

V. Forma pomocy, maksymalny dopuszczalny poziom pomocy
Pomoc przyznawana jest na podstawie umowy o przyznanie pomocy.
Forma wsparcia:
– dotacja
Maksymalny, dopuszczalny poziom wsparcia wynosi:
– 85% kosztów kwalifikowalnych operacji,
Uproszczone metody rozliczania: Brak uproszczonej metody rozliczania wydatków w oparciu
o projekt budżetu.
Dopuszczalny cross-financing (%) – 0

VI. Szczegółowe warunki przyznania pomocy
W ramach Lokalnej Strategii Rozwoju z zakresu: Budowa i rozbudowa infrastruktury kąpielisk objętej niniejszym ogłoszeniem, szczegółowe warunki przyznania pomocy określa „Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy” opublikowany na stronie Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy jako załącznik do niniejszego ogłoszenia.

Dane do kontaktu
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy
ul. Wysoka 3, 89 – 600 Chojnice
tel./fax 52 397 79 64, tel. kom. 512 045 078, biuro@sandrybrdy.pl
Biuro LGD czynne od poniedziałku do piątku. 7.30-15.30

Regulamin wraz z załącznikami
Regulamin naboru wniosków na wsparcie dla naboru nr FEPM.06.12-IZ.00-003/25 wraz z załącznikami:

1. Załącznik nr 1. Szczegółowe warunki udzielenia wsparcia wraz ze wskazaniem etapu oceny

2. Załącznik nr 2. Lokalne kryteria wyboru dla Przedsięwzięcia P.3.1.1. Tworzenie i rozwój ogólnodostępnej infrastruktury turystyki

3. Załącznik nr 2a. Wykaz załączników niezbędnych do uzyskania punktów za określone lokalne kryteria wyboru (rankingujące) na etapie oceny przez LGD

4. Załącznik nr 3. Wykaz załączników niezbędnych do oceny warunków udzielenia wsparcia wraz ze wskazaniem etapu oceny, na którym są wymagane

5. Załącznik nr 4. Struktura formularza wniosku o wsparcie oraz instrukcja przygotowania załączników do formularza wniosku o wsparcie w ramach Działania 6.12. Infrastruktura turystyki – RLKS FEP 2021-2027

6. Załącznik nr 5. Opis wykonalności projektu dla Działania 6.12. Infrastruktura turystyki RLKS programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 wraz z instrukcją przygotowania

7. Załącznik nr 6. Szczegółowe warunki realizacji projektów w ramach Działania 6.12. Infrastruktura turystyczna – RLKS, typ: Rozwój infrastruktury bezpiecznych kąpielisk

8. Załącznik nr 7. Zasady kwalifikowania wydatków w projektach w ramach Działania 6.12. Infrastruktura turystyki – RLKS

9. Załącznik nr 8. Zasady przygotowania budżetu projektu w aplikacji WOD2021

10. Załącznik nr 9. Wzór umowy o dofinansowanie projektu – dla projektu, którego budżet ustalony został w oparciu o art. 53 ust. 3 lit. b rozporządzenia ogólnego (budżet ex-ante)

11. Załącznik nr 10. Wzór umowy o dofinansowanie projektu – (budżet rzeczywisty)

12. Załącznik nr 11. Szablon wniosku o dofinansowanie

 

Wzory załączników do wniosku

1. Załącznik nr 1. Opis wykonalności projektu w ramach Działania 6.12 Infrastruktura turystyki – RLKS programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027
2. Załącznik nr 2. Informacje dotyczące gotowości projektu do realizacji
3. Załącznik nr 3.1 Oświadczenie dotyczące zgodności projektu z zasadą „nie czyń poważnych szkód” (DNSH)
4. Załącznik nr 3.2 Informacja o wpływie projektu na środowisko oraz sposobie spełniania zasady DNSH
5. Załącznik nr 3.3 Dokumentacja z procedury oceny oddziaływania na środowisko wraz z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach – jeśli dotyczy
6. Załącznik nr 3.4 Zaświadczenie organu odpowiedzialnego za monitorowanie obszarów Natura 2000 – jeśli dotyczy
7. Załącznik nr 4.1 Kopia decyzji o pozwoleniu na budowę – jeśli dotyczy
8. Załącznik nr 4.2 Kopia zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych właściwemu organowi wraz z oświadczeniem, że w terminie 21 dni od dnia zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych, właściwy organ nie wniósł sprzeciwu albo potwierdzeniem właściwego organu, że nie wniósł sprzeciwu wobec zgłoszonego zamiaru wykonania robót budowlanych – jeśli dotyczy.
9. Załącznik nr 4.3 Kopia pozwolenia wodno-prawnego/zgłoszenia wodno-prawnego – jeśli dotyczy.
10. Załącznik nr 4.4 Mapy lub szkice sytuacyjne oraz rysunki charakterystyczne dla danego projektu – jeśli dotyczy.
11. Załącznik nr 4.5 Kopia pierwszej strony dziennika budowy oraz kopie stron z wpisami w dzienniku budowy potwierdzające jego ważność – w przypadku rozpoczęcia prac budowlanych objętych wnioskiem o dofinansowanie – jeśli dotyczy.
12. Załącznik nr 4.6 Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością w celu realizacji projektu
13. Załącznik nr 5 Dokumenty określające status prawny Wnioskodawcy projektu – jeśli dotyczy.
14. Załącznik nr 6.1 Oświadczenie o uzyskanej pomocy de minimis
15. Załącznik nr 6.2 Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
16. Załącznik nr 7.1 Oświadczenie o złożeniu wniosku w aplikacji WOD2021
17. Załącznik nr 7.2 Oświadczenie o nie zakończeniu projektu
18. Załącznik nr 7.3 Oświadczenie o realizacji projektu zgodnie z prawem

19. Załącznik nr 7.4 Oświadczenie o udzieleniu informacji na potrzeby ewaluacji

20. Załącznik nr 7.5 Oświadczenie o zgodzie na korespondencję elektroniczną
21. Załącznik nr 7.6 Oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem wyboru projektów
22. Załącznik nr 7.7 Oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych (RODO)
23. Załącznik nr 7.8 Oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych (RODO) – LGD.
24. Załącznik nr 8. Oświadczenie dotyczące zgodności projektu z horyzontalnymi warunkami udzielenia wsparcia w ramach Działania 6.12 Infrastruktura turystyki – RLKS

25. Załącznik nr 9. Opis zgodności projektu ze strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność oraz lokalnymi kryteriami wyboru.
26. Załącznik nr 10. Oświadczenie o kwalifikowalności podatku od towarów i usług
27. Załącznik nr 11. Dokumenty niezbędne do uzyskania punktów za określone lokalne kryteria wyboru (rankingujące).
28. Załącznik nr 12. Inne załączniki.

Wskaźniki do osiągnięcia
Wskaźnik produktu:
– liczba obiektów kulturalnych i turystycznych objętych wsparciem (RCO077) – 5 sztuk
– liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (PLRO132) – 5 sztuk
– wspierane strategie rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność (RCO080) – 1 sztuka
– ludność objęta projektami w ramach strategii zintegrowanego rozwoju terytorialnego (RCO074) – 1000 os.
Wskaźnik rezultatu:
– liczba osób odwiedzających obiekty kulturalne i turystyczne objęte wsparciem (RCR077) – 2000 os. odwiedzających/rok

Niezbędne dokumenty
Regulamin naboru oraz niezbędne załączniki są dostępne na stronie internetowej Lokalnej Grupy Działania Sandry Brdy https://sandrybrdy.pl/ w zakładce Nabory >> Ogłoszenia o naborach >> P.3.1.1. Tworzenie i rozwój ogólnodostępnej infrastruktury turystyki

 

Materiał finansowany/dofinansowany ze środków UE w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027. Materiał opracowany przez Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy. Instytucja Zarządzająca Planem Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023- 2027 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

 

Light