
f
Data publikacji: 30.05.2025 r.
Stowarzyszenie LGD Sandry Brdy realizując komponent wdrażania LSR w ramach interwencji I.13.1 LEADER / Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS), realizując działanie komunikacyjne – Kampania informacyjna dotycząca przygotowania, realizacji i rozliczenia operacji, w tym animacja partnerstwa i rozwiązań animacyjnych przy wdrażaniu LSR w dniu 29.05.2025 r. przeprowadziło Spotkanie informacyjno – szkoleniowe dotyczące ogłoszonego konkursu P.3.2.1. Wsparcie mieszkańców w podejmowaniu działalności gospodarczej.
Na spotkaniu pracownicy stowarzyszenia przedstawili mi.in.:
Na szkolenie przyszło 26 potencjalnych beneficjentów, którzy aktywnie uczestniczyli w szkoleniu zadając pytania. Przypominamy, iż pracownicy biura LGD Sandry Brdy prowadzą bezpłatne doradztwo w godzinach pracy biura od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. Wszystkich zainteresowanych uzyskaniem dotacji na START DG zapraszamy do kontaktu.
Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027.
Materiał opracowany przez Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Instytucja Zarządzająca Planem Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Data publikacji: 26.05.2025 r.
Ze względu na konieczność dostosowania treści regulaminu naboru nr 448087 dotyczącego przedsięwzięcia P.3.2.1. Wsparcie mieszkańców w podejmowaniu działalności gospodarczej do procedowanych w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju wsi zmian do Wytycznych szczegółowych w zakresie przyznawania i wypłaty pomocy finansowej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent Wdrażanie LSR, ogłaszamy zmianę regulaminu niniejszego naboru.
Więcej tutaj: https://sandrybrdy.pl/p-3-2-1-wsparcie-mieszkancow-w-podejmowaniu-dzialalnosci-gospodarczej/
Data publikacji 15.05.2025 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW
NR 448 087
W RAMACH ZAKRESU:
ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI POPRZEZ PODEJMOWANIE POZROLNICZEJ DZIAŁALNOSCI GOSPODARCZEJ (Start DG)
NAZWA LGD ORAZ ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA:
PRZEDMIOT NABORU WNIOSKÓW O WSPARCIE:
Przedmiotem naboru wniosków jest udzielenie dofinansowania operacjom z zakresu Rozwój przedsiębiorczości poprzez podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej (Start DG).
INFORMACJA O PODMIOTACH UPRAWNIONYCH DO UBIEGANIA SIĘ O WSPARCIE NA WDRAŻANIE LSR:
O dofinansowanie w ramach naboru mogą ubiegać się: osoby fizyczne.
TERMIN, MIEJSCE ORAZ FORMA SKŁADANIA WNIOSKÓW O WSPARCIE:
Termin: od 02 czerwca 2025 roku do 16 czerwca 2025 roku
Miejsce i forma: Wniosek o przyznanie pomocy należy składać wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza udostępnionego na Platformie Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), który jest dostępny pod adresem: https://epue.arimr.gov.pl.
W przypadku złożenia WoPP w inny sposób operacja nie zostanie wybrana przez LGD do realizacji.
MIEJSCE PUBLIKACJI REGULAMINU NABORÓW WNIOSKÓW O WSPARCIE:
Wszelkie dokumenty związane z konkursem i ubieganiem się o dofinansowanie dostępne są na stronie internetowej Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy: https://sandrybrdy.pl/.
DANE KONTAKTOWE:
Informacje w kwestiach dotyczących naboru udzielane są:
INSTRUKCJE POMOCNICZE DO SYSTEMU ARIMR:
Instrukcja_logowania_PUE (pdf, 2140 KB)
Instrukcja_obslugi_zawierania_umowy_za_posrednictwem_PUE_ARiMR_w_zakresie_PS_WPR_2023-2027 (pdf, 205 KB)
Instrukcja_zlozenia_prosby_o_przywrocenie_terminu (pdf, 372 KB)
Materialy_Powiadomienia_SMS_-_Instrukcja_dla_Uzytkownika (pdf, 1631 KB)
ZAŁĄCZNIKI:
Regulamin – Start DG (docx, 4 MB)
Zał. nr 1 do Regulaminu – Kryteria wyboru operacji (docx, … KB)
Zał. nr 2 do Regulaminu – Wykaz załączników niezbędnych do WoPP (odt, … KB)
Zał. nr 3 do Regulaminu – Formularze załączników WoPP (zip, … KB)
Zał. nr 4 do Regulaminu – Instrukcja wypełniania WoPP (pdf, … KB)
Zał. nr 5 do Regulaminu – Pomocniczy załącznik do Instrukcji dla WoPP (pdf, … KB)
Zał. nr 6 do Regulaminu – Formularz UoPP wraz z zał. (zip, … KB)
Zał. nr 7 do Regulaminu – Wykaz załączników do wniosku o płatność (pdf, … KB)
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy oraz Chojnickie Towarzystwo Miłośników Roweru CYKLISTA zapraszają wszystkich miłośników rowerów i piękna naszych terenów do udziału w XIII Kosznajderskim Rajdzie Rowerowym.
W ramach tegorocznej edycji, która odbędzie się w sobotę 7 czerwca pojedziemy trasą ok. 32 km do Obkasu, w drodze powrotnej przez Ogorzeliny do Nowego Dworu. Po raz pierwszy w historii rajdu odwiedzimy kościół w Obkasie. W Nowym Dworze podczas poczęstunku przygotowanego przez gospodarzy miejsca usłyszymy historię Nowego Dworu.
Będzie możliwość wzięcia udziału w konkursie wiedzy o Kosznajderii, w którym do wygrania będą tematyczne książki.
W tym roku planujemy nagrodzić najmłodszego oraz najstarszego uczestnika rajdu.
Podczas imprezy uczestnicy poznają walory historyczne, przyrodnicze i turystyczne obszaru Kosznajderii. W trakcie przejazdu będą postoje wraz z krótkimi wystąpieniami na temat historii danego miejsca. Można będzie również uzyskać informacje na temat głównych założeń Lokalnej Strategii Rozwoju LGD Sandry Brdy.
Trasa przebiega ścieżkami rowerowymi i drogami asfaltowymi (drogi gminne). Łączny dystans: ok. 32 km. Trudność trasy: łatwa/średnia.
Uczestnicy rajdu otrzymują:
. słodką przekąskę
. poczęstunek
. wodę
. szelki odblaskowe
. Mapę obszaru Kosznajderii.
Zbiórka uczestników:
sobota 07.06. godzina 9:00, parking przy Powiatowym Urzędzie Pracy w Chojnicach, ul. Lichnowska 5.
Warunkiem udziału w rajdzie jest dokonanie zgłoszenia uczestnictwa do dnia 6 czerwca 2025 r. Zgłoszenia można dokonywać:
Szczegółowy plan trasy znajduje się w regulaminie:
Regulamin Kosznajderskiego Rajdu Rowerowego 2025
Uczestnicy rajdu zobowiązani są do uiszczenia opłaty startowej w wysokości 20 zł
na numer rachunku bankowego: 65 8147 0002 0011 1735 2000 0010, Bank Spółdzielczy w Czersku, tytuł płatności: imię i nazwisko uczestnika z dopiskiem Rajd Kosznajderski 2025 r.
Serdecznie zapraszamy 😊